Lejevilkår


Lejevilkår for standlejere i Byens Bazar Søborg ApS

Leje af stand
Du booker og betaler din stand på vores hjemmeside www.byensbazar.dk
Lejen sker på dagsbasis, minimum 1 uge og op til det antal uger du ønsker.
En uge er 7 dage, så starter du f.eks. på en lørdag, vil du slutte på en fredag.
Det mest almindelige er en lejeperiode på 2-3 uger.

Du kan altid forlænge din stand, lige fra 1 dag til 12 uger. Ønsker du den samme stand, og derfor ikke skal udskifte prismærkerne, skal forlængelsen gøres inden standen udløber.

Ligger de 3-4 årlige lukkedage i din lejeperiode, forlænges lejeperioden automatisk ved booking.
Ved anvendelse af ordet ”stand” henvises i det følgende til både almindelig reolstand, gulvstand, montre eller glashylde, medmindre andet specifikt er anført.
Ved leje af stand accepterer lejer nærværende lejevilkår.

Ved leje af stor gulvstand, er lejer indforstået med at disse er til at sælge store ting, som eksempelvis cykler, møbler og andre genstande, som efter Byens Bazars skøn ikke kan sælges fra en almindelig reolstand.
Det er ikke tilladt at opstille tøjstativer, reoler eller udstillingsborde på en lejet gulvstand.

Betalingsformer
Til online booking tager vi imod alle typer VISA og MasterCard, Dankort og MobilePay.
I butikken tager vi imod kontanter, Dankort, VISA, MasterCard eller MobilePay.

Pris og kommission
Priser er efter gældende prisliste på hjemmesiden inklusive moms, herunder også en kommissionsprocent på 15%, som automatisk fratrækkes opgørelsen inden fortjenesten udbetales til dig.
Forudsat at du sælger dine private ting, betaler du ikke moms og skat af dit salg.

Erhverv
Erhvervsmæssig booking kan ikke ske online, men skal bookes ved kontakt til forretningen.
Hvis du driver erhverv via standen, er du og selskabet selv ansvarlig for at indberette korrekte oplysninger til SKAT.

Fortrydelsesret og reklamation
Vi yder 14 dages fortrydelsesret for standlejen, dog refunderes lejen ikke hvis lejeperioden er startet.
Hvis du booker mindre end 14 dage før lejeperiodens begyndelse, bekræfter du, at du afskriver dig
14 dages fortrydelsesret.
Ønsker du at reklamere, kan man henvende sig til soeborg@byensbazar.dk
Alle solgte varer, er købt som beset, og der kan ikke reklameres over disse.

Kom i gang med salget

Når standen er booket og dine prismærker er printet med priser og varebeskrivelse, kan varerne opsættes på standen, 1 time før lukketid, på dagen før din lejeperiode starter, eller fra om morgenen på førstedagen af din lejeperiode, hvis prismærkerne er håndskrevet.

Har du ikke opstillet dine varer på første lejedag i perioden, kan Byens Bazar frit og uden varsel leje standen ud til anden side, uden refusion af standlejen.

Standene må ikke flyttes og det er ikke tilladt at udvide hyldearealet ovenpå standene.
Det er endvidere ikke tilladt at skilte, klistre, skrue, sømme eller fastgøre ting på standen.
Vi udlåner gratis ekstra hylder til at sætte under bøjlestængerne, hvis vi har flere ledige.

Varerne skal være placeret på din egen stand.
Du må ikke lægge varer på gulvet ved din stand, på andre stande eller andre steder i butikken.
Varerne skal være opstillet på en måde, hvor de ikke er til gene for nabostandene eller blokerer udsyn og adgang til nabostandens varer.

Ligeledes må store/tunge varer ikke opstilles i højden, hvis de udgør en risiko for personskade, hvis de vælter.

Prismærker
Alle varer registreres på forhånd gennem “Min Bazar” som tilgås på www.byensbazar.dk
fra din PC, smartphone eller fra en computer i butikken.
Varer skal registreres med en udførlig varebeskrivelse indeholdende f.eks. farve, mærke, kendetegn, størrelse og pris. F.eks.: Eva Solo vandkande, blå, 60 kr.
Varebeskrivelsen er vigtig for medarbejderne ved kassen for at undgå bedrageri med ombytning af prismærker. Derfor skal der også en god beskrivelse på de billige varer, så der ikke blot står ”Skjorte 10 kr.”, ellers kan uærlige personer bruge dit prismærke og sætte på en dyr skjorte.

Varebeskrivelsen er også en hjælp for dig, så du præcis ved, hvad du har solgt.
Print af gratis prismærker sker ved selvbetjening på vores kundecomputere, opsat i butikken.

Prismærket skal være unikt for varen, og du sørger selv for, at alle dine varer er rigtig mærket.
Såfremt du ønsker at ændre prisen på en eller flere varer, skal dette opdateres online, og du vil derefter kunne printe nogle nye prismærker.

Der kan ikke slettes i listen af varer, så har du skrevet forkert, indskriver du blot varen på ny.
I tilfælde af leje af ny stand, er du ansvarlig for at skifte prismærkerne. Har du lejet flere forskellige stande, skal der påsættes nye prismærker ved flytning af varer mellem de lejede stande.
Der sælges kun varer med originale Byens Bazar prismærker.
Prismærkerne skal følge varen og derfor ikke fastgøres på alarmerne eller bøjlerne.
Varer/prismærker med ulæselig pris, overstreget pris, flere prismærker, uden tekst, påklistret stregkode eller forkert beskrivelse, afvises ved kassen, uden ansvar for Byens Bazar.

Varer uden pris
Hvis en vare mister sit prismærke eller dukker op i butikken efter standlejen er slut, vil den blive placeret på “Lost and Found” reolen. Det er derfor fornuftigt at holde øje med, om man kan genkende sine varer på reolen – også efter ophørt lejeperiode, da varer oftest dukke op, når andre standlejere pakker sammen.

Varer uden prismærke opbevares i 7 dage, hvorefter de tilfalder Byens Bazar, som frit kan donere, bortskaffe eller sælge disse.

Orden og opfyldning på din stand
For at du sælger bedst muligt, bør din stand være overskuelig og ryddelig, hvilket du selv er ansvarlig for.
Du er velkommen til at fylde op med nye varer i hele lejeperioden.
Køberne går forbi en proppet eller rodet stand. Der skal være plads til at se tøjet på bøjlestangen, så hæng ikke tøjet for tæt. Sæt kurve eller kasser op til småting, så standen bliver nem at overskue for køberne.

Byens Bazar forbeholder sig retten til at begrænse udvalget på en stand, hvis der er så mange varer, at det er til gene for standene omkring

Varesikring
I Byens Bazar gør vi alt for at sikre dine varer bedst muligt. Vi har videoovervågning, opmærksomt personale og flere alarmtyper til gratis udlån, til varer over 100 kr., så du kan sikre dine varer bedst muligt.

Følgende forholdsregler anbefales:

  • Tøjalarmer monteres med et ekstra prismærke gemt inde i alarmen. På den måde er din vare bedre
    sikret mod prismærkeombytning og vi kan stadig sælge din vare, hvis det andet prismærke er væk.
  • Tøjalarmer monteres i en syning eller en lomme. Sæt den ikke i prismærket, vaskemærke eller strop.
  • Sæt evt. et stykke klar tape over dit prismærke, så det bliver siddende, hvor det skal.
  • Fastgør evt. kabler eller løsdele, der hører til varen, med tape eller strips.
  • Dyre smykker, ure, parfumer og andre varer, der kan friste svage sjæle, skal ikke ligge på standen, men låses ind i en af vores Glasmontre, hvis den koster min. 100 kr.
  • Som stand holder har du altid mulighed for at få en af dine varer i Glasmontrerne og på gallerihylderne i op til 2 uger, hvis den koster min. 100 kr. og hvis der er plads.
  • Byens Bazar forbeholder sig retten til at afvise nye varer generelt, og såfremt mere end 5 % af de udlejede stande på tidspunktet for aftalen med Lejer, allerede forhandler nye varer.

Butikstyveri samt ombytning af prismærker bliver anmeldt til politiet.
Ombytning af prismærker kategoriseres som bedrageri.
Byens Bazar anvender overvågning og alarmer.
Vi samarbejder med politiet og bruger lejlighedsvis butiksdetektiver.
Byens Bazar kan dog ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer.
Byens Bazar er ikke erstatningspligtig ved brand- og vandskade. I forbindelse med brand, vand eller indbrudstyveri kan din indboforsikring eventuelt dække dit tab – kontakt dit forsikringsselskab for mere information.   

Min vare er væk
Hvis din vare er væk fra standen, men ikke solgt, ligger den højst sandsynligt på en anden stand. Kunderne har det med at fortryde undervejs, og så lægger de varen fra sig et tilfældigt sted.
Vi ved af erfaring, at det kan være svært at overskue hele butikken, og at en vare kan dukke op flere uger efter, at den blev væk. Det sker typisk, når en anden standlejer pakker ned. Se evt. efter varen på andre stande, når du igen besøger butikken, og se regelmæssigt på ”Lost & Found” reolen.
Får vi varen indleveret ved kassen, mens din booking stadig er aktiv, stiller vi den tilbage på standen. Får vi varen indleveret ved kassen, efter at din booking er udløbet, bliver den lagt på Lost & Found reolen.
Koster varen 100 kr. eller mere, sender vi også en besked til dig om, at varen er fundet.
Varer uden prismærke bliver også stillet på ”Lost & Found” reolen.
Byens Bazar forbeholder sig retten til at flytte rundt på varer i glasmontrer og på gallerihylderne.

Udsalg
Du har mulighed for at holde udsalg på din stand, hvor du kan vælge mellem 25% og 50% rabat.
På ”Min Bazar”, under din booking, trykker du blot “Rabat” og vælger den ønskede rabatsats. Herefter giver kassen automatisk den valgte rabat, når dine varer sælges.
Du låner gratis udsalgsskilte, til at opsætte på din stand. Husk at rabatten gælder alle varer, du har prismærket, så vær opmærksom på evt. varer i glasmontrerne og på gallerihylderne

Ejendomsret
Lejer indestår for:
-alene at have fuld rådighed og ejendomsret til alle varer, der sælges fra den lejede stand,
-at varerne ikke krænker tredjemands rettigheder, herunder immaterielle rettigheder,
-at sælgers varer i øvrigt overholder til enhver tid gældende lovgivning.
-at sælgers indestår for at holde Byens Bazar skadesløs for ethvert krav fra tredjemand eller offentlige myndigheder vedrørende de nævnte forhold.

Følgende varer må ikke sælges i Byens Bazar:
Det er ikke tilladt at sælge ulovlige kopivarer, f.eks. tasker, punge, tøj, ure eller brændte DVD’er.

      • Det er ikke tilladt at sælge ulovlige kopivarer, f.eks. tasker, punge, tøj, ure eller brændte DVD’er.
      • Produkter til personlig pleje, som har været åbnet, som f.eks. cremer, hårfarve, tandpasta, shampoo, parfume, solcreme etc.
      • Varer såsom tobak, væsker til e-cigaretter, alkohol, fødevarer, dagligvarer, våben, skarpe knive, fyrværkeri, hårde hvidevarer, elektronik der ikke virker, levende planter, pornografisk materiale, dæk, fælge, byggematerialer, gasflasker, trykflasker, kemikalier, farlige væsker eller andet som personalet måtte vurdere upassende eller stødende.
      • Det er ikke tilladt at lægge visitkort eller anden markedsføring på standene.

Personalet har desuden ret til at afvise eller bortskaffe varer, som vurderes skadelige for butikkens standard, som f.eks. beskidte (snavsede), ildelugtende eller uhygiejniske varer.

Tømning af stand
Standen skal være tømt senest 2 timer inden lukketid på lejeperiodens sidste dag. Du skal huske at medbringe ID, og du er selv ansvarlig for at tømme standen. Husk at se efter dine varer i glasmontrer, på gallerihylderne og på “Lost and Found” reolen.
Det er vigtigt, at alle prismærker og tyverisikringer bliver siddende på varerne, når standen tømmes, da varer uden prismærker ikke må tages ud af butikken. Personalet vil kontrollere dine varer ved skranken, og alarmer vil blive afmonteret. Skal en anden tømme standen for dig, skal du sørge for at den pågældende har dit lejebevis med.
Er standen ikke tømt rettidigt, forlænges lejeperioden automatisk med en uge.
Er standen booket til anden side, vil den blive pakket ned, hvilket koster 300 kr. og vi opkræver 50 kr. pr. dag for opbevaring, i op til 1 uge.
Kan du ikke hente dine ting i tide, kan du inden kl. 12 på slutdagen, bestille nedtagning til 200 kr. per stand.
Lejeforlængelser og nedpakning vil blive modregnet dit samlede salg eller opkrævet i butikken.
Ved tømning vil varer blive opbevaret i en uge, hvorefter de tilfalder Byens Bazar.
Alle omkostninger i forbindelse med eventuel bortskaffelse af større varer, afholdes af lejer, og modregnes om nødvendigt i salgs-afregningen for standen.

Udbetaling og afregning
Når din lejeperiode slutter, modtager du en afregning pr. e-mail
Udbetalingen sker til den oplyste konto i ”Min Bazar”.
To gange om måneden overfører vi dit tilgodehavende til den bankkonto, som du registrerer på ”Min Bazar”

  • Salget fra d. 1.-15. bliver indsat den sidste dag i måneden, eller første bankdag herefter.
  • Salget fra d. 16-31. bliver indsat d. 15. i den efterfølgende måned, eller første bankdag herefter.

Lejers skatte- og momsmæssige forhold i forbindelse med salg af varer, er i det hele Byens Bazar uvedkommende, og Byens Bazar har intet ansvar herfor. Byens Bazar betaler “brugt vare moms” af den kommission vi fratrækker vores sælgende kunders salg.

Forbehold for ændringer
Nærværende ”Lejevilkår for standleje i Byens Bazar Søborg ApS” kan når som helst ændres af Byens Bazar uden forudgående accept fra Lejer.
De gældende betingelser i lejeforholdet er de til enhver tid gældende vilkår, således som de til enhver tid fremgår af Byens Bazars hjemmeside.

Lovvalg og værneting
Lejers overtrædelse af nærværende ”Lejevilkår for standleje i Byens Bazar Søborg ApS” udgør misligholdelse af den indgåede lejeaftale, og Byens Bazar forbeholder sig i den forbindelse at gøre enhver misligholdelses beføjelse gældende, herunder erstatning for tab eller ophævelse i tilfælde af væsentlig misligholdelse. Ophævelse medfører ikke ret til refusion af lejebetaling.
Enhver tvist mellem lejer og Byens Bazar skal løses i overensstemmelse med dansk ret med Københavns Byret som rette værneting.

Fortrolighed
Alle lejers personlige oplysninger behandles fortroligt. Der tages dog forbehold for offentlige anmodninger eller pålæg om udlevering af oplysninger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få spændende nyhederModtag nyhedsbreve med gode tilbud, nyt om konkurrencer, aktiviteter og meget mere fra Byens Bazar.